Wednesday, May 23, 2012

Pelamin darahku...


.....
Aku..seorang penuntut di sebuah kolej swasta yang terkenal di negara ini.. hidupku tidak lekang dengan kemewahan dunia...
Apa saja ku minta..pasti akan ditunaikan..
"arghhhhhh!!!!namun aku terasa kosong!"

Ibu,ayah...sering ke luar negara atas urusan perniagaan mereka...seperti biasa.. hanya aku dan Mak Siti aja di rumah... maklumlah..aku anak tunggal kepada Dato' Iskandar dan Datin Mazni..
Pabila keseorangan di rumah...aku sering saja mengusik Mak siti.. dia lah tempat aku mengadu...dialah tempat aku bermanja... lagi pun...aku panggil dia dengan gelaran "mak"Gelaran yg cukup 'powerful'.... jauh dalam hati aku..rindu ibu ayah aku......

sekarang jam tepat 11 pagi... masa untuk aku menolong Mak Siti masak... hujung minggu macam ni jarang aku habiskan masa bersama rakanku... aku lagi bahagia di rumah.. borak dan menemani "mak" aku..

....................................................................................................................................................................

kejap je masa berlalu....."study time!!!!" woaaaaa....masuk lecture hall dengan otak yg kosong mang kebiasaan untuk aku.. tapi aku akan pastikan aku keluar dengan membawa sepenuhnya ilmu yg ada..
Petang tu,xtau la kenapa...tapi... mata aku berpinar=pinar.. "seriously..it never happen to me before"
tiba2..kabur sangat pandangan aku.. hmmmm.. aku.....sesiapa......tolong.......................................

*******************
"awak tau nama awak???" siapa ni...tiba2... tau la.... nama aku alin shakina... Arwah tok wan aku yg bagi nama tu...huh..
And im wondering now.................how come i've been here?? who brought me here?? these kind of thought suddenly flooding my mind...
"alin?? are you ok??" tiba2 je suara tu datang dari belakang..
hmmmmm......Syed Hafizul??? the most influenced boy in that college... "dia selamatkan aku??" wow!!!!
tapi...cmne dia tahu nama aku..ahhh...tak penting.. yang pasti...dia depan mata aku sekarang...
Balik tu..aku tumpang dia.... kami sembang banyak... dia beritahu yang aku pengsan sebab kurang vitamin dalam badan... sebab aku diet sangat kot...
Sampai kat rumah... "mak" membebel je.... kenpa balik lewat... aduhh mak.....alin masuk hospital mak...sabar..,.

******************************************************************************************
Syed Hafizul.....nama yang cantik kan?? heee...do i fall in love?? da lama da aku usha dia...tapi dia kegilaan ramai... setakat alin shakina...petik jari je dia dapat... hmmmm...lupakan dia alinnnnnnn!!!!!!!!

esok nye..aku jumpa dia lagi.... haha..bahagia nya...dia tegur aku...depan orang ramai..
aku dok koya sat...... ngee--- dia nak kad aku... malam tu... bermulalah kisah kami..
macam2 kami bercerita.... bermula di situ.......
kami sering meluangkan masa bersama...
Syed Hafizul Omar bin Syed Amin merupakan pelajar tahun terakhir ijazah sarjana muda farmasi dan juga merupakan senior aku..banyak tunjuk ajar aku peroleh darinya..
dia x kedekut ilmu... beza umur kami hanya 2 tahun... dia 24 tahun...gayanya sahaja sudah mampu mencairkan hati gadis2 di kolej ini...
Cerita persahabatan kami telah tersebar ke pengetahuan rakan2 ku..mereka menyangka kami 'coupling'.. itu sebenarnya harapanku..namun dia seakan tidak berminat denganku....huh.....

....................................................................................................................................................................

jam menunjukkan 11.50 tgh mlm.... lagi sepuluh minit aku berusia 22 tahun...
"kringgggg....!!!!!!"(bunyi mesej)
terpapar nama Syed di cell phone ku....
"Selamat hari jadi....selamat hari jadi.......tolong keluar ke koridor awak sebentar"

"................Nur Alin Shakina bt. Dato' Iskandar...sudikah awak menjadi suri dalam hidup saya......??"
air mataku mengalir dengan deras sekali... the best present i ever had!!!!
Dengan cincin di atas sekuntum bunga mawar putih..
"aku terima lamaran kau Syed Hafizul Omar.."
air mataku jatuh di dalam pelukannya dan buat pertama kalinya dia menyentuhku....
dia tidak mahu bertunang....dia mahu segerakan pernikahan kami... aku menyetujuinya.....

....................................................................................................................................................................

ibu bapaku yang mendapat berita ini hanya gembira untukku... mereka akan segera pulang untuk majlis pernikahan kami... majlis kecilan akan dilakukan dengan segera... lagipun...Syed sudah selesai pengajiannya.....hee..
selang 2 hari pernikahan kami...rumahku telah dihias mewah oleh segolongan pemuda yang diupah khas oleh kedua orang tuaku... bilik aku dihias cantik seperti taman syurga......
kini hanya menunggu aku dan suamiku melangkah sahaja......

....................................................................................................................................................................

saat yang dinantikan hampir tiba.. tepat pukul 11 pagi nanti..aku akan bergelar isteri kepada Syed Hafizul Omar b.Syed Amin.. jejaka idamanku... aku kini sudah siap sebagai pengantin muda... dilitupi oleh pakaian berwarna putih dan bercampur merah... aku diandam rapi oleh rakan ibuku.. sebelum berangkat...aku memeluk Mak siti yg telah banyak berkorban...

Sampainya di Masjid Jamek Teluk Bahang.. aku terlihat seorang jejaka segak berbaju Melayu... waahh...bakal suamiku.... aku akan menjadi miliknya.. miliknya selama lamanya...

Dengan berwalikan bapaku sendiri.... "aku terima nikahnya Nur Alin Shakina.....................dengan mas kahwin sebanyak RM1 ribu tunai..... dengan hanya sekali lafaz... jantungku berdegup kencang....'"dup..dup..dup.." aku telah dibawah tanggungjwab suamiku.. air mataku mengalir tatkala itu...

tengah hari ini akan diadakan majlis walimatulurus di rumahku.... aku dihias cantik untuk berada di atas pelamin itu.....bersama si dia....

.................jam sudah menunjukkan hampir pukul2... namun..bayang2 dia x kelihatan..... hatiku beerasa risau... saudara maraku sudah mula mendesak.......

tiba2...."kringgg......." Alinnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!! Ya Allah....kenapa ibu???? what happen?? dont give me any bad news during my day... "hatiku gelisah"
" Syed kemalangan......dia....... dia x sempat...... dia da xde alin..."
"abanggggggg!!!!!! kenapa buat alin macam ni.. Ya Allah..apa dosaku... kenapa aku diuji sebegini.... "

................................................................................................................................
aku bergelar janda pada hari pernikahanku..tanpa sempat menikmati manisnya perkahwinan...manisnya bergelar isteri....
"abg...alin akan setia menjaga cinta abg... walau kita tidak sempat menunaikan janji.........."

0 comments:

Post a Comment