Tuesday, May 22, 2012

love and remaja(part 5)


bab 5
......................tanggal 15 Mac... aku terima satu panggilan daripada Puan Azlin.... "Assalamualaikum...Cik Nabila Daliya ye?? saya wakil dari Hotel Cynt Hill.. we want to inform you that you succeed in your interview.. and we want you to be part of us... do you mind if you start your duty on Monday next week??"
dubb...tu la yang aku nak sgt...so....xde hal... "Alhamdullilah...thanx for give me this opportunity.. i will start my work on time...thanx again!!"
tapp!! berita baik ini harus diketahui oleh budak Khairul!! "Rullllllllll.....ade orang x?? assalamualaikum makcik!! khairul ade??"
"dia kua jap nak.." huh...merayap je dak ni..bkn nak ajak...hmm.. "xpe la mkcik..nnt leya dtg ag...makcik tolong ckp kat dia leya nak jumpe ye"
"haishh...mamat ni... bila orang cari dia...xde manjang..." kemana ye dia pergi..xpe la...

....................................................................................................................................................................

hari ini first day aku keje sini.... betul ckp fazreel....... tempat ni 1st class..semua ada.. kawasan menarik....iskk.. "aku kuat pun sebab kenangan awk dan kekesalan sya reel.."
"Nabila??" eh..spe lak panggil aku nabila ni?? hmm... "maaf ye...Cik Nabila ye?"
"ye...saya.. maaf..ada apa ye?" gadis bertudung merah ini sangat sopan tutur bicaranya.. manis.. "saya Anis...pekerja baru juga di sini... saya perasan awak asyik termenung dari tadi...ada apa2 yg boleh saya bantu??"
Anis...cantik nama macam tuan nya... loghat percakapan nya seperti berasal dari ibu kota... namun..perwatakannya gaya wanita Melayu terakhir... heee... "tiada apa Anis...saya memerhatikan kawasan baru aje.. anis boleh panggil saya leya... mesra lagi.." Perkenalan pertamaku telah pun berlaku..aku terkenal dengan sifat peramahku dulu... selalunya aku yg menegur dulu...tapi semenjak arwah pergi...aku lagi selesa bersendiri...=)

0 comments:

Post a Comment